بهینه سازی سایت

برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی وب سایت

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به موسسات وانجمن های غیرانتفاعی، عام المنفعه وغیر سیاسی که به وسیله افراد حقیقی یا حقوقی تاسیس شده، ودر زمینه ارائه خدمات اجتماعی به افراد، آسیب دیدگان اجتماعی، خانواده های نیازمند و زنان سرپرست،کودکان بی سرپرست وبد سرپرست و... فعالیت می کنندموسسه خیریه گفته می شود. این موسساتمجوزهای لازم را ازسازمان بهزیستی دریافت می کنند ومطابق قوانین سازمان بهزیستی به فعالیت می پردازند.

انواع موسسات خیریه

اصولا موسسات خیریه به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

  1. موسسات غیر دولتی
    به موسساتی که با هدف غیر سیاسی و غیر تجاری به دو صورت انتفاعی و غیر انتفاعی تشکیل می شوند موسسات غیر تجاری گفته می شود.
  2. موسسات غیر دولتی انتفاعی
    موسسه ای است که سودآوری آن بین اعضایش و غیره باشد.
  3. موسسات غیر دولتی غیر انتفاعی خیریه ای
    به موسساتی گفته می شود که سودآوری آن برای جامعه هدفش باشد.

مزایای تشکیل موسسات خیریه

  • مقررات سختی که در مراکز دولتی وجود دارد در این موسسات وجود ندارد.
  • در این موسسات افراد با هم همکاری زیادی دارند.
  • هزینه های دولتی کاهش می یابد.

شرایط ثبت موسسه خیریه

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  •  حداقل دارایی موسسه غیر دولتی غیر انتفاعی و خیریه ای 30 میلیون ریال و موسسات غیر دولتی انتفاعی60 میلیون ریال است.
  • داشتن صلاحیت علمی، تخصصی و فنی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل قبل از دریافت پروانه تاسیس
  • مدیر عامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد و حضور حداقل 2 نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیات مدیره الزامی است.
    تبصره:
    8سال سابقه کار مرتبط برای کارکنان بازنشسته یا بازخرید سازمان بهزیستی که حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند و 4سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی غیر مرتبط معادل مدرک کارشناسی مرتبط محسوب می گردد.
  • دارا بودن حداقل 23 سال سن برای تمام اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسات
  • داشتن مکان ثابت و مناسب که به تایید بهزیستی استان رسیده باشد.

ثبت موسسات خیریه

نحوه تاسیس موسسات خیریه

1- ارسال درخواست کتبی متقاضیان تاسیس موسسات خیریه و غیر انتفاعی
با مشخص کردن اهداف و انتخاب 5-4 اسم پیشنهادی موسسه جهت تایید به اداره بهزیستی شهرستان و پس از تایید نام و اهداف موسسه در معاونت تخصیصی مربوطه پیگیری اقدامات تعیین نام موسسه از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مربوطه می باشد.

2- برگزاری جلسه مجمع عمومی و تکمیل فرم صورتجلسات مجمع عمومی : کلیه اعضای موسسه باید در جلسه شرکت نمایند و از این اعضا تعدادی کاندید شده (باید فرد باشند) اعضای موسسات به افرادی که کاندید شده اند رای می دهند و اعضای اصلی و علی البدل و بازرسین بر اساس تعداد رای از بیشتر به کمتر مشخص می شوند.

سپس اعضای اصلی و علی البدل و بازرسین به تکمیل و امضای فرم صورتجلسه مجمع عمومی می پردازند.
3- برگزاری جلسه هیات مدیره بین اعضای اصلی موسسات خیریه

تعداد اعضا باید فرد بوده و حداقل 3 نفر باشد. با رای گیری و موافقت اعضای اصلی هیات مدیره اعضا با سمتشان مشخص می شوند و فرم صورتجلسه هیات مدیره را در 3 نسخه تکمیل و امضاء می نماید.
4- تکمیل فرم درخواست تاسیس موسسه در دو نسخه توسط هیات مدیره
5- تکمیل اساسنامه و امضای سه نسخه اساسنامه توسط متقاضیان تاسیس موسسه
6- تکمیل فرم مشخصات فردی توسط اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه
7- تکمیل فرم حراست توسط اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه به همراه دو برگ تصویر اول شناسنامه، دو برگ تصویر کارت ملی، دو برگ تصویر مدرک تحصیلی و دوقطعه عکس
8- یک برگ تصویر تمام صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی برابر با اصل، تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت برابر اصل توسط اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسین موسسه.
9- ارائه گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری
توضیح 1: معاونین و مشاورین رئیس جمهور، وزرا و روسای سازمان های کشوری و رده های هم طراز از ایشان، معاونین وزرا، استانداران، نمایندگان مجلس، معاونان استانداران، مدیران کل، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان ها در زمان تصدی مسئولیت نیاز به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد ندارند.
توضیح 2: جهت تصمیم گیری در خصوص عدم نیاز و اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد برای افراد سرشناس و معتمدین محلی در موارد مشابه که در امور خیریه شرکت داشته و نزد مردم و خیرین استان از اعتبار ویژه برخوردارند توسط کمیسیون عالی ماده 26 اقدام می گردد.
10- تاییدیه اماکن در خصوص مکان موسسه: (معرفی نامه از اداره بهزیستی شهرستان مربوطه )
11- تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه مکان اصلی موسسه
12- دو قطعه عکس رئیس هیات مدیره
13- امضای فرم مقررات عمومی توسط رئیس هیات مدیره ارائه اصل فیش واریزی حداقل مبلغ دارایی اولیه موسسه و اعلام شماره حساب به سازمان بهزیستی استان

وظایف موسسات خیریه غیر دولتی

1-انتقال اطلاعات در رابطه با نوع فعالیت ها و خدمات موسسه به خانواده های معرفی شده از سوی بهزیستی به طریق مقتضی
2- پذیرش و افتتاح حساب برای هریک از خانواده های غیر قابل بازتوان انتقالی به موسسه و ارائه لیست تایید شده بانک به سازمان بهزیستی استان تهران
3- پرداخت کمک های مستمر و غیر مستمر به خدمت گیرندگان معرفی شده سازمان بهزیستی با رعایت ضوابط مربوط به دستورالعمل اجرایی قانون تامین زنان و کودکان بی سرپرست
4- ایجاد زمینه های لازم درجهت شرکت نیروهای موسسه غیردولتی در دوره های آموزشی پیش بینی شده از سوی بهزیستی استان
5- موسسه غیر دولتی موظف است برای ارائه خدمات به خانوارهای غیر قابل بازتوان منتقله به آنها تا یک صد خانوار یک فرد مجرب و آشنا به مسائل اجتماعی بکار گرفته و به سازمان بهزیستی معرفی نماید و به ازاء هر 75 خانوار اضافی یک نفر دیگر را به سازمان معرفی کند.
6- همکاری لازم با کارشناس معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی
7- موسسات خیریه غیر دولتی موظفند طی دوره 3 ماهه نسبت به ارائه گزارش عملکرد مالی در قبال اعتبارات دریافتی از بهزیستی برابر فرمهای مربوطه اقدام نمایند .
8- با توجه به حفظ کرامت انسانی خانوارهای خدمت گیرنده موسسات غیر دولتی موظفند ضمن نگهداری پرونده های اجتماعی ارجاعی از طریق بهزیستی کلیه اطلاعات مربوط به آنان را حفظ کنند.
9-پیگیری ارائه خدمات مددکاری برطبق برنامه های کمکی تدوین شده از طریق واحدهای مددکاری بهزیستی

در ثبت جهانی با ما  همراه باشید با خدماتی از جمله ثبت شرکت ، ثبت لوگو ٬ ثبت علائم تجاری آشنایی با مراحل ثبت شرکت و شرایط ثبت شرکت

  • Master SEO
  • ۰
  • ۰

مدارک مورد نیاز ارزش افزوده

*وکالتنامه

*مهر و امضای فرم های ارائه شده توسط موسسه

*قبض تلفن

*کپی سند یا اجاره نامه(دارای کد رهگیری) محل فعالیت

*مستندات موید بر فعال بودن شرکت؛فاکتور،قرارداد و ...

*ثبت نام کد اقتصادی جدید

*تصویر برگه قطعی یا تشخیص مالیات

  ارزش افزوده ارزشی است که طی فرایند تولید یک کالا یا ارائه ی خدمات به آن افزوده می شود.مانند:ارزشی که به گندم تا مرحله ی تبدیل به نان اضافه می شود و این را مصرف کننده ی کالا یا خدمات باید به دارایی پرداخت کند.در این جا فروشنده یا ارائه کننده ی خدمات واسطه است.

مدارک ارزش افزوده

اخذ گواهی ارزش افزوده:

اولین قدم برای انجام این کار اخذ کد اقتصادی و انجام ثبت نام جدید برای آن است که به اصطلاح به آن 45 امتیازی گفته می شود.

ثبت شرکت

ثبت لوگو

ثبت علائم تجاری

  • Master SEO